کد خبر: 37450
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
گردشگری روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تعریف طرح گردشگری برای پنج روستای هدف این استان اختصاص یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا مقدم روز یکشنبه در حاشیه نشست با فرماندار دشتی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های گردشگری در روستاهای "رود فاریاب" و "نینیزک" در شهرستان دشتستان، "گشی" تنگستان، "هاله" عسلویه و "جزیره شمالی" گناوه که به عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان بوشهر معرفی شده اند، هزینه می شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های گردشگری در روستاهای هدف اقتصاد روستا سامان می‌یابد.

مقدم، هدف از انتخاب روستاهای هدف گردشگری را فراهم آوردن شرایط عمران و توسعه روستا با توجه به زمینه‌های زیست بوم و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه بر ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و گردشگری، تامین و توزیع عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی برای ساکنان و گردشگران، هدایت و نظارت بر توسعه فیزیکی و کالبدی فضای روستا مبتنی بر ارتقای محیط کالبدی و گسترش فعالیت گردشگری، تحریک زمینه‌های موجود برای توسعه و تقویت گردشگری روستایی و ارتقای کیفیت زندگی روستایی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: براین اساس طرح‌های هادی روستایی با رویکرد گردشگری در این روستاها اجرا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در مناطق گردشگری، شبکه معابر آنها به صورت خاص اجرا می‌شود و در توزیع اعتبارات نیز این مناطق به صورت ویژه دیده می‌شوند.

مقدم گفت: بنیاد مسکن اجرای طرح هادی در روستاها را برعهده دارد و اداره میراث فرهنگی به احداث بوم‌گردی‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اضافه کرد: در هر روستایی که پتانسیل عرضه محصولات کشاورزی وجود دارد از طریق پرداخت تسهیلات، ساخت ارزان قیمت واحدهای مسکونی تجاری احداث می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار قیر رایگان در استان بوشهر گفت: با این اعتبار امسال ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این استان با مشارکت دهیاری‌ها آسفالت می‌شود.

مقدم یادآور شد: براین اساس تلاش می‌شود ۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان دشتی آسفالت شود.

وی اظهار کرد: همچنین تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی روستاها در مقابل سیل برای روستاهای شهرستان عسلویه تخصیص یافته است.

فرماندار دشتی افزود: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی منشأ خدمات ارزشمند و ماندگاری در استان بوشهر و بازوی قوی اجرایی برای دولت به شمار می‌رود.

علی بحرانی با اشاره به رایزنی‌هایش با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در زمینه افزایش میزان اعتبار اجرای طرح‌های هادی و گردشگری در شهرستان دشتی، افزود: این شهرستان با دارا بودن ۲۵ کیلومتر مرز ساحلی، نیازمند ایجاد شهرک شیلاتی و گردشگری است.

وی اضافه کرد: تاکنون اقداماتی مهم در این زمینه صورت نگرفته است که باید تلاش شود با پیگیری‌های ویژه کارهای ماندگاری انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =