کد خبر: 37334
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کشاورزی

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نرخ بهره وری بخش کشاورزی با فعالیت های انجام شده طی سال های اخیر در کشور ۲ درصد رشد یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهرنوش میرزایی روز پنجشنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برنامه‌های ارتقای بهره وری بخش کشاورزی از سال ۱۴۰۰ تاکنون با انجام برنامه‌های کیفی و کیفی مسیر بسیار خوبی را سپری کرده و طی سال آینده نیز ادامه دارد.

این مسوول با اشاره به ضرورت ارتقای بهره وری و راندمان در بخش کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی و تامین امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: اولویت ما در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه، دستیابی به توسعه پایدار بوده و باید از اقتصاد تک محصولی به سمت اقتصاد بدون نفت رفته و مقابله جدی نیز با تحریم‌های ظالمانه داشته باشیم.

به گفته این مسوول حوزه کشاورزی، سند ارتقای بهره وری طی سال ۹۷ در هیات وزیران به تصویب رسید و نرخ رشد مثبت بهره وری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی در سال آینده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح بهره وری در بخش کشاورزی کشور و افزایش توجیه اقتصادی فعالیت در این حوزه، باید از ظرفیت و توانمندی شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی به منظور پیاده سازی طرح های مرتبط با بهره وری به خوبی استفاده کرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و حدود چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

این استان در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =