کد خبر: 37200
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از تلاش برای تحقق طرح هر روستا یک بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، جواد چهراضی امروز ۱۴ آذرماه سال ۱۴۰۱، در نشست مشترک دهیاران روستاهای این شهرستان که در محل اقامتگاه بوم‌گردی میرزا تقی در روستای مورچه‌خورت برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: هدف از برگزاری این نشست، آشنایی هر چه بیشتر دهیاران این شهرستان با صنعت گردشگری و چگونگی دست‌یابی به توسعه پایدار شهرستان از این طریق است.

او ادامه داد: بی‌تردید روستاها نمادی بارز از فرهنگ بومی مردم مناطق مختلف از جمله شهرستان شاهین‌شهر و میمه است، لذا تلاش داریم تا با گسترش گردشگری در روستاهای شهرستان، گامی مهم به‌منظور توسعه اقتصاد محلی برداریم.

چهراضی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته با گسترش خشکسالی شاهد مهاجرت بسیاری از مردم روستاهای شهرستان به مرکز شهرستان و دیگر شهرها بودیم، لذا تلاش داریم تا با تحقق طرح هر روستا یک اقامتگاه بوم‌گردی، به دنبال توسعه اقتصادی روستایی و مهاجرت معکوس مردم به دیار خود باشیم، زیرا همه‌ روزه شاهدیم که بسیاری از مردم روستاهای مختلف با مراجعه به ما، تمایل به بازگشت به سرزمین‌های اجدادی خود دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری گردشگری در پهنه شهرستان گامی ارزشمند به‌منظور توسعه گردشگری خواهد بود.

در این نشست دهیاران ۳۰ روستای این شهرستان با حضور مسئولان شهرستان، با فرآیند چگونگی تأسیس اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق روستایی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =