کد خبر: 36878
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
موزه میراث روستایی گیلان

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از سایت‌ موزه میراث روستایی گیلان بازدید کرد و به بررسی راهکارهای توسعه‌ و نگهداری از این میراث ارزشمند استان پرداخت.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان روز چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از محل سایت موزه میراث‌روستایی گیلان بازدید کرد.

سایت‌موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار و در کنار پارک جنگلی سراوان واقع شده که بناهایی از ۹ روستا به عنوان نمادهای معماری اصیل گیلان بعد از واچینی و کدگذاری دقیق در محل فعلی دوباره‌چینی شده‌اند که دیرینگی این بناها بین ۷۰ تا ۱۸۰ سال تخمین زده می‌شود.

این سایت موزه که از مزیت درختان جنگل هیرکانی که قدمت آنها به ۵۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد در میان ۲۱ موزه برتر کشور در کنار موزه‌هایی نظیر تخت‌ جمشید قرار گرفته و موزه‌ای منحصر به فرد است که بعد از انقلاب اسلامی دایر شده است.

کاظم دلخوش در این بازدید با تاکید بر نقش کلیدی این سایت‌موزه به عنوان تنها موزه میراث روستایی کشور و نقش آن در ارتقای جایگاه گردشگری استان گیلان در سطح کشور بیان کرد: برای گسترش و توسعه این موزه باید سرمایه گذاری‌های بیشتری انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه سایت موزه میراث روستایی گیلان نیازمند مرمت‌های اضطراری و همچنین نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، تصریح کرد: به علت هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری ساختمان‌های موجود، توسعه و تکمیل چهار منطقه از این موزه با تأخیر مواجه شده است‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =