بومگردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفت روستای هدف گردشگری استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی چند سالی است که در روستاهای استان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفت روستای هدف گردشگری شامل روستاهای «دولاو»، «آویهنگ»، «نوره»، «صلوات‌آباد»، «بیساران»، «قصلان» و «بلبر» قرار دارد.

وی عنوان کرد: ۲۱ اقامتگاه دیگر نیز در روستاهای «گلین»، «گومه‌ای»، «دره‌تفی»، «شیان»، «طائینه»، «توریور»، «هویه»، «تخته»، «دورود»، «هشمیز»، «سنگین‌آباد»، «سالیان» و «گلانه» وجود دارد که به‌صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند.

گویلیان با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند موجب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در روستاها شود، افزود: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب و رسوم، فرهنگ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: از سرمایه‌گذارانی که مایل به ساخت و احداث خانه‌هایی با معماری سنتی و اشتغال‌زایی پایدار در روستاهای استان باشند، استقبال و حمایت می‌شود.

گفتنی است هم‌اکنون ۴۳ روستای گردشگری مصوب در استان کردستان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =