کد خبر: 36604
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
کتابخانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد( یونسکو)، روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک را به عنوان روستای دوستدار کتاب در ایران معرفی کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی مرزبان افزود: روستای ضامنجان در برنامه ویژه یونسکو با هدف ترویج مطالعه، به همراه ۹ روستای دیگر ایران به عنوان دوستدار کتاب معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روستای تاریخی ضامنجان از توابع شهرستان اراک در استان مرکزی، در نخستین جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، به انتخاب هیأت داوران جزو ۱۰ روستای برگزیده شناخته شد، افزود: در مراسمی با حضور دلشادی مدیر کل ارشاد اسلامی استان، از مروجین کتاب و کتابخوانی روستای تاریخی ضامنجان تجلیل شد.

مرزبان با اشاره به اینکه برپایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب باعث تحرک و جنب و جوش فرهنگی در روستاهای مختلف کشور می‌شود، افزود: اجرای مسابقات فرهنگی و نوای زورخانه‌ای از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، وی ادامه داد: انتخاب این عنوان نشاندهنده فرهنگ بالای کتاب و کتابخوانی اهالی روستا به ویژه کودکان و نوجوانان است، البته تنها وجود کتابخانه و کتاب برای رونق مطالعه کافی نیست و باید از زحمات کتابداران و مروجین و کارشناسان فعال و پویا و همه ارکان روستا نیز قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =