گردشگری روستایی

سرمایه گذاری مهمترین محور ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای گردشگری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در کمیته هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: باید برای حفظ و نگهداری مکان‌های گردشگری و بناهای قدیمی تلاش شود و ادارات مرتبط نیز با تمام توان پای کار باشند.

وی از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خصوص مرمت و بازسازی بازار قدیمی شهرستان که قدمت بالایی دارد و بیشتر مغازه‌های این بازا اوقافی است درخواست کمک کرد.

فرماندار کبودرآهنگ گفت: در مرکز شهر مکان گردشگری وجود ندارد و باید با مرمت و بازسازی مکان‌های قدیمی و ایجاد موزه مردم شناسی مکان گردشگری برای بازدید توریستان ایجاد شود.

غلامی تاکید کرد: باید در تالاب شیرین سو و روستای گردشگری اکنلو و روستاهای صنعتی ویان و کرداباد در بخش گردشگری و بوم گردی سرمایه گذاری و اشتغالزایی پایدار ایجاد شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: سالانه در شهرستان ۳ جشنواره انگور و گلرنگ و برنامه‌های بومی ومحلی برگزار می‌شود.

مهدی غلامی افزود: امسال بیش از ۸۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند که ۵۵۰ هزار نفر ازآن‌ها مربوط به غارعلیصدر بود.


وی در خصوص مرمت بازار قدیمی شهر کبودراهنگ گفت: با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیون تومان نمای بیروی بازار بازسازی شده و امسال بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون اعتبار پیش بینی شده که با تخصیص آن مرمت و بازسازی تکمیل خواهد شد.

همچنین ۸ سرمایه گذار خصوصی در سطح شهرستان در بحث گردشگری در حال ساخت خانه‌های بوم گردی و سفرخانه هستند که برای ۴۰ نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =