کد خبر: 36354
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
برداشت کدو حلوایی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جشنواره کدو در روستای تفریجان به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی خاکسار از برگزاری جشنواره‌های پاییزه و زمستانه در استان همدان نام برد و افزود: جشنواره گلرنگ در کبودرآهنگ، جشنواره شیره پزی در ملایر، جشنواره گردو و بادام در روستای علی اباد دمق ملایر، جشنواره ترشیجات و شوریجات در سامن، جشنواره گردو در تویسرکان، جشنواره آلو روستای ملحمدره و جشنواره‌ای در راستای شکرگزاری محصولات کشاورزی در روستای سنقر اباد درگزین برگزار شده است.

وی تشریح کرد: جشنواره کدو با غذاهای محلی و محصولات روستایی در تفریجان از توابع شهرستان همدان با هدف آشنایی با محصولات بومی و ارگانیک برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در جشنواره کدوی تفریجان، اهالی روستا کدوهای کاشت زمین‌های زراعتی خود را برای نمایش و فروش به مردم عرضه می‌کنند، اظهار کرد: مربای کدو حلوایی، آش کدو و انواع دسر از جمله خوراکی‌هایی است که با کدو درست می‌شود، در این جشنواره در معرض دید و عرضه قرار خواهند گرفت.

خاکسار با بیان اینکه جشنواره کدو در روستای تفریجان به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره سال گذشته در بهمن ماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =