کد خبر: 36334
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
میگو

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر از برداشت حدود ۳۷ هزار تن میگو از مزارع پرورشی استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت‌به پارسال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صداوسیما، عقیل امینی با بیان اینکه ۱۲ مرکز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر فعال است، افزود: این مراکز پرورش میگو در نوار ساحلی خلیج‌فارس و بیشتر در روستاهای استان مستقر است.

به گفته وی، امسال ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل شیلات استان با اشاره به اینکه برداشت میگو پرورشی امسال از استخرهای پرورشی رو به پایان است، ادامه داد: بر اساس آمارها تا کنون ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن میگو از این استخرها برداشت شده است که نسبت به پارسال تا کنون ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان برداشت از سطح ۶ هزار و ۲۳۹ هکتار اراضی پرورش میگوی استان انجام شده است، افزود: ۲۰۰ استخر پرورش میگوی دیگر برای برداشت محصول باقیمانده که با برداشت آن‌ها میزان تولید میگوی پرورشی افزایش می‌یابد.

امینی تولید میگوی پرورشی سال ۱۴۰۰ را ۲۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: تولید میگو پرورشی امسال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی پروری گفت: حوزه پرورش آبزیان یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است و می‌تواند علاوه بر آمار فعلی، اشتغال را به چند برابر افزایش دهد.

به گفته سرپرست اداره کل شیلات استان، سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری در سواحل استان بوشهر از نظر اقتصادی با صرفه‌ترین فعالیت محسوب می‌شود به گونه‌ای که اکنون این استان قطب تولید میگوی پرورشی در کشور معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =