کد خبر: 362
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
آبخیزداری

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس به بحث آبخیزداری خبر داد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)،  احمد علی کیخا گفت: امسال 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری اختصاص یافته است. 

وی به این پرسش که چرا توجه به پروژه های آبخیزداری نسبت به سدسازی با این همه تأخیر انجام شده است؟ عنوان کرد: مجری پروژه های آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی و پروژه های کلان آب، وزارت نیرو است .

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای بزرگ با وظایف فراوان است که فعالیت های آبخیزداری در دل این همه وظیفه گم شده به همین دلیل سهم کمتری به آن اختصاص داده شده است. 

وی عنوان کرد: متأسفانه اثرات مثبت آبخیزداری در بحث مدیریت منابع آب، به صورت یکپارچه در یک جا مورد ارزیابی قرار نگرفته است یعنی هیچ نهادی اثرات روش های تأمین آب از جمله آبخیزداری، آبخوان داری  و احداث سد را به صورت متمرکز از منظر اثرگذاری بررسی نکرده است تا بر آن اساس اعتبار تخصیص یابد.

کیخا با بیان اینکه این نقصیه ای کلی است، خاطرنشان کرد: آگاهی نداشتن از کارکردهای طرح های آبخیزداری نیز در بین تصمیم سازان و تصمیم گیران می تواند دلیل دیگری برای کم توجهی به پروژه های آبخیزداری باشد.

وی به اثرات مثبت اجرای عملیات آبخیزداری در دشت قروه و دهکلان بر افزایش سطح منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: گفت و شنود عامل موثری درباره اثرات آبخیزداری است که این قبیل طرح ها را از حالت مهجور فعلی خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =