کد خبر: 35984
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با توجه به اینکه این استان سومین حوزه پُرآب کشور به شمار می‌رود، توسعه گردشگری آب و ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.

به گزارش روستانیوز، عطا حسن‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لرستان با وجود ۶۹ آبشار طبیعی دائمی و فصلی در کشور رکورددار است و از طرفی با توجه به اینکه این استان سومین حوزه پُرآب کشور به شمار می‌رود، توسعه گردشگری آب و ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این حوزه ضروری است که از این هدیه الهی بیشترین استفاده را ببریم.

حسن‌پور تصریح کرد: در بافت تاریخی شهر خرم‌آباد علاوه بر وجود خانه‌های متعدد تاریخی، ۱۱ کاروانسرا وجود دارد که در فهرست موقت ثبت یونسکو قرار دارند و بدون شک ظرفیتی برای توسعه گردشگری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ‌ افزود: به احتمال قوی این تعداد کاروانسرا طی سال آینده به‌صورت زنجیرهای ثبت خواهد شد که کاروانسرای چمشک و گوشه شاهنشاه در اولویت قرار دارند.

وی عنوان کرد: فقط در صورت ورود بخش خصوصی و واگذاری خانه‌های تاریخی و کاروانسراها به بخش خصوصی شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود که این امر مستلزم معرفی گسترده و رفع موانع سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =