کد خبر: 35817
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
گردشگری روستایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای مطالعه طرح جامع گردشگری این استان به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علیرضا جیلان بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مطلوبی در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش‌های تاریخی، ورزشی و طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری افزود: به‌همین منظور تهیه و تدوین طرح و سند جامع گردشگری این استان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای این حوزه به‌شمار می‌رود.

جیلان به برنامه‌ها و سیاست‌های مسئولان ملی و استانی در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در استان‌های مستعد مانند چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در یک‌سال اخیر به‌منظور توزیع عادلانه امکانات و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان راه‌اندازی اردگاه‌های گردشگری در دستور کار گرفت.

وی افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان پیش‌بینی شده است.

جیلان جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و بنیادهای ملی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تأکید کرد: رونق گردشگری به محرومیت‌زدایی از استان منجر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =