بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۵۷ میلیارد تومان ماهانه برای بیماران کرمانشاهی زیرپوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، رضا تحویلیان ظهر دوشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت که با حضور مدیران استانی حوزه درمان و سلامت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر معادل ۶۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر آن بیمه شده روستایی است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دولت سیزدهم خدمتگذاری به مردم و افزایش میزان رضایتمندی آنها است، افزود: یکی از راهبردهای سازمان بیمه سلامت برای رضایتمندی بیمه شدگان و رسیدن به نقطه سلامت، راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک بود که با رصد و پایش سوابق بیمه شدگان یک مجموعه ارزشمندی از اطلاعات آنها برای ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر جمع آوری شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اجرای طرح پزشک خانواده را دیگر راهبرد مهم این سازمان برای خدمت مطلوب‌تر به بیمه شدگان دانست و ادامه داد: در این طرح سازمان برخلاف گذشته مایل است قبل از بیمار شدن مردم مراقب حفظ سلامت آنها باشد و بیمه شده تنها با پرداخت ۷۰ هزار ریال حق ویزیت به پزشک خانواده مراجعه و سلامت خود را بررسی می‌کند.

تحویلیان اضافه کرد: تاکنون ۱۸۳ پزشک در روستاها و ۱۷۶ پزشک در شهرها در مراکز بهداشتی درمانی برای اجرای طرح پزشک خانواده با بیمه سلامت استان کرمانشاه قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی گفت: بیمه سلامت استان کرمانشاه ماهانه مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های درمانی بیمه شدگان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

تحویلیان با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات این سازمان به روز است، خاطر نشان کرد: پرداخت داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد تا پایان شهریورماه سال جاری صفر شده است و هیچ بدهی به سازمان و مراکز طرف قرارداد نداریم.

وی افزود: پرداخت به روز مطالبات موجب جلب نظر دولت و سازمان برنامه و بودجه شده است و بر این اساس ۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

به گفته تحویلیان، بیماران خاص تحت پوشش این سازمان شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس بوده که اخیراً بیماران پروانه‌ای، پارکینسونی، قلبی و عروقی، سرطان و شیمی درمانی نیز به این لیست اضافه شده است و ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۸ بیماران خاص در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

تحویلیان به تحت پوشش قرار گرفتن زوج‌های نابارور نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰۵ زوج نابارور نشان دار شده تحت پوشش بیمه سلامت این استان قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کرده‌اند.

وی هزینه پرداخت شده برای خدمات درمانی زوج‌های ناباور تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمانشاه را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از مراکز نمونه طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =