کد خبر: 35686
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
زیتون

مسئول نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی در طارم گفت: در جشنواره شکرانه ملی زیتون این شهرستان، دستگاه‌های فرآوری زیتون، فرآیند روغن‌کشی، صنایع‌دستی، نان‌های محلی، لباس محلی و ... به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، زهرا جعفری درباره برگزاری جشنواره «شکرانه ملی زیتون» در طارم، اظهار کرد: طارم در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آبان‌ماه امسال میزبان یک جشنواره ملی با عنوان «شکرانه ملی زیتون» خواهد بود و این جشنواره با هدف شناخته شدن زیتون این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در جشنواره ملی زیتون طارم، دستگاه‌های فرآوری زیتون، فرآیند روغن‌کشی، صنایع‌دستی شهرستان، نان‌های محلی، لباس محلی و ... به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری جشنواره در سطح ملی موجب حضور افرادی از استان‌های دیگر خواهد شد که این امر در معرفی ظرفیت‌های طارم موثر است. همچنین حضور مسئولان استانی و ملی موجب آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های شهرستان و مشکلات مربوط به زیتون خواهد شد که در حل مشکلات مردم موثر خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه این جشنواره با همکاری ادارات مربوطه همچون فرمانداری، جهادکشاورزی، شهرداری، میراث‌فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاونی روستایی و ... برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره سعی داریم تا جاذبه‌های گردشگری طارم‌ را نیز نشان دهیم و با راه‌اندازی یک خانه بوم‌گردی، صنایع‌دستی و غذاهای محلی شهرستان را معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =