کد خبر: 35660
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
گلخانه

استاندار مازندران گفت: از مهمترین نیازمندی های استان، سرمایه گذاری در توسعه کشت گلخانه‌ای است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید محمود حسینی پور در نشست وزیر جهاد کشاورزی با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی مازندران افزود: مجوزهای خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای صادر شد وحتی کشورهای اروپایی آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند.
وی تصریح کرد: چهار پایانه محصولات کشاورزی با هدف صادرات در استان بوجود آمده تا مسایل بازار مازاد بر مصرف کشاورزان حل و فصل شود.

حسینی پور با اظهار این که امسال با حمایت دولت ۷۰ درصد کاغذ کتاب درسی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین شده است، ادامه داد: تامین کاغذ با زراعت چوب و واردات قابل جبران است که باید کمک ویژه صورت بگیرد.
استاندار مازندران به وجود پایانه شیلاتی در حال ساخت اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تولید سالانه ۱۱۵ هزار تن آبزیان در مازندران، باید از ظرفیت این بخش در فرآوری بهتر استفاده شود.
حسینی پور گفت: اصلاح بذر را در بخش زراعت مازندران به صورت عملی باید داشته باشیم، در گندم و برنج اصلاح بذر رو به رشد است.

وی اظهار داشت: ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای را به عنوان مهمترین نیازمندی استان داریم؛ مجوزهای خوبی صادر شد حتی کشورهای اروپایی آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند.

حسینی پور به توسعه کشت گیاهان دارویی و گل و گیاه در مازندران اشاره کرد و گفت: زهکشی اراضی کشاورزی مازندران با توجه به برنامه دولت سیزدهم برای اجرای این طرح در شمال سبب خوشحالی کشاورزان شده است، چراکه ظرفیت تولید در واحد سطح تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت آببندان‌ها و لزوم اجرای لایروبی و همچنین اقتصاد روستا در این استان گفت: تولید مرکبات و کیوی استان ظرفیت بالایی دارد و صادرات این میوه‌ها به کشورهای چین و روسیه را باید بیشتر توجه کنیم.
او گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات با همه مشکلات هرگز دست از تولید برنداشتند، به رغم اینکه خودشان در اقتصاد کشاورزی متضرر شدند.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید مشوق‌های صادراتی را عملی کنیم؛ هنوز بدهی گذشته مشوق‌ها را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =