کد خبر: 35483
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
پسته

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی بیش از ۲۰ غرفه عرضه صنایع‌دستی در جشنواره ملی پسته ایران _ دامغان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، امیر کرم‌زاده ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان دامغانی در رشته‌های و سرامیک، خراطی، معرق و منبت چوب، نقاشی روی چوب و سفال، چاپ قلمکار و چاپ دستی بر روی پارچه، چهل تیکه دوزی، قلاب‌بافی و عروسک دوزی، چرم‌دوزی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چادرشب بافی، زیورآلات سنتی رزین و مکرمه‌بافی عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: جشنواره ملی پسته در دامغان نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های این شهرستان و تولیدات کشاورزی و صنایع‌دستی دامغان دارد.

دبیر جشنواره ملی پسته ایران _ دامغان نیز گفت: این جشنواره ملی با حضور معاون رئیس‌جمهور و تنی چند از وزرا و سفرا و با شرکت ۴۰۰ سرمایه‌گذار برگزار می‌شود.

رضا زارع زاده با اشاره به اینکه جشنواره پسته از ۲۷ تا ۲۹ مهرماه امسال برگزار می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های جشنواره، برپایی جشن محلات در سطح شهر و روستاهای حسن‌آباد، مایان، مهماندوست و شهر امیریه با حضور هنرمندان است.
به گزارش ایسنا- آیین های افتتاح و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار و برنامه‌های جنبی متعددی نیز برای این جشنواره ملی پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =