کد خبر: 35424
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
فریبرز عباسی

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد کاهش مصرف آب صنعت در کشت و صنعت کارون با استفاده از سیستم آب برگشتی موجب کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب صنعت در این شرکت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از کشت و صنعت کارون استان خوزستان و در نشست با مدیرعامل این کشت و صنعت، که با هدف پیگیری موضوعات آب و خاکی این شرکت بخصوص توسعه آبیاری زیر سطحی در اراضی کشاورزی این کشت و صنعت انجام شد، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، مقرر شد در فاز اول، سطحی معادل ۱۰۰ هکتار روش آبیاری زیرسطحی محصول نیشکر در این کشت و صنعت به صورت پایلوت اجرا شود و بخشی از اعتبارات اجرای این طرح از محل اعتبارات معاونت آب و خاک و بخشی نیز توسط کشت و صنعت کارون تامین اعتبار شود.
عباسی در این نشست با مطرح کردن بحث مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه آن و استفاده از روش‌های دیگر، افزود: در این راستا مقرر شده است نشستی با مدیران وزارت نیرو در قالب شورای هماهنگی معاونین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شود تا مباحت آب و آبیاری کشت و صنعت کارون با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
عباسی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف آب صنعت در کشت و صنعت کارون با استفاده از سیستم آب برگشتی موجب کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب صنعت در این شرکت شده است.
اجرای پایلوت آبیاری زیرسطحی در ۱۰۰ هکتار در شرکت توسعه نیشکر
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از شرکت توسعه نیشکر خوزستان نیز گفت: هفت کشت و صنعت زیرمجموعه این شرکت هستند و تقریبا قسمت اعظم کشت نیشکر در خوزستان تحت مدیریت این شرکت قرار دارد.
عباسی افزود: در راستای اجرایی کردن دستور ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در توسعه کشت آبیاری زیر سطحی در نیشکر، نشستی با مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت برگزار شد و از طرح‌های آبیاری زیر سطحی نیشکر که طی یکسال اخیر با کمک معاونت آب و خاک در این شرکت اجرا شده بود بازدید به عمل آمد.
عباسی گفت: توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استقبال مدیران این مجموعه قرار گرفته است و مقرر شده هر یک از کشت و صنعت‌های زیرمجموعه این شرکت حدود ۱۰۰ هکتار به صورت پایلوت با سیستم مدنظر معاونت که مربوط به مرکز پیشران و راهبردی سپاه هست، اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =