کد خبر: 35046
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
اراضی

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف بیش از ۱۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سردار "عزیزاله ملکی" با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان شفت اشاره کرد و افزود: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۴ نفر، ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهمان ۳۶، ۳۸، ۶۳ و ۶۹ ساله در این خصوص برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند.
وی در پایان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی در پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با متخلفان و مجرمان گفت: حفظ اراضی ملی از دست‌اندازی سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =