گیاهان دارویی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج تن و ۶۰۰کیلوگرم بذر گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه برای کشت در مراتع این استان تامین شده تا به صورت رایگان بین بهره برداران توزیغ شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، گودرز باقری فرد اظهار داشت: نیاز است تا ۳۰ تن دیگر بذر گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه در کهگیلویه و بویراحمد برای توزیع بین بهره برداران تامین و آماده شود.

وی بیان کرد: به منظور کمک به احیای مراتع استان بذر گیاهان دارویی خریداری و به صورت رایگان بین بهره برداران توزیع می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی پاییز امسال و پس شروع بارندگی ها در ۶ هزار هکتار از مراتع این استان در قالب طرح‌های مشارکتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: امسال کشت گیاهان دارویی در مراتع مناطقی مانند تنگ سرخ، دشت روم ، سپیدار و شبلیز انجام می شود.

باقری فرد تاکید کرد: حفظ سرمایه های طبیعی مراتع، ایجاد اشتغال موقت و رونق تولید محصولات ارزشمند گیاهان دارویی از مزایای توسعه گیاهان دارویی است.

وی عنوان کرد: براساس سند جامع گیاهان دارویی ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع ،جنگل ها و اراضی کشاورزی کم بازده استان زیرکشت گیاهان دارویی خواهد رفت که در صورت اجرایی شدن این طرح سالیانه ۱۵۶هزار و ۶۷۰ تن گیاه دارویی شامل شیرابه آنغوزه ، برگ مورد، آلورئه ورا و گل محمدی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که از این تعداد ۴۵۰ گونه آن دارویی است.

این استان دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =