کد خبر: 34786
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
آش

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: برگزاری جشنواره آش می‌تواند بیش از پیش قابلیت‌های گردشگری استان را معرفی کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مرتضی شهامی صبح امروز (۴ مهرماه) در جلسه بررسی مسائل، مشکلات و اقدامات ضروری برای برگزاری جشنواره آش، اظهار کرد: پانزدهمین دوره ملی جشنواره آش در روزهای ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در کریدورهای نمایشگاه بین‌المللی کاسپین با حضور همه میزبانان از سراسر کشور متفاوت‌تر و آراسته‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها موجب ایجاد شور و نشاط در بین مردم می‌شود و باید در ارتقای توانمندی آن‌ها تلاش شود.

وی با بین اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند بیش از پیش قابلیت‌های گردشگری استان را معرفی کند، ادامه داد: مردمی بودن این جشنواره مهم‌ترین اعتبار آن است. در واقع جشنواره آش یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی استان زنجان محسوب می‌شود و این جشنواره موجب شده تا اقوام متعدد اصیل ایرانی گرد هم آیند.

شهامی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان که دخیل در برگزاری این جشنواره هستند به امورات محوله کاملا آگاه هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد خدمات سفر در این ایام به صورت آماده‌باش در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز عنوان کرد: جشنواره ملی آش زنجان، مادر همه جشنواره‌های غذا در ایران است و استان زنجان در حوزه غذا عقبه خاصی دارد و برگزاری سالیان سال جشنواره آش نشان از توانمندی‌های استان در این حوزه است.

سیدسعید صفوی با بیان اینکه در پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی، ۳۰ بانوی آشپز در ۳۰ غرفه به هنرنمایی خواهند پرداخت، تشریح کرد: هیئت داوران در طول این جشنواره، بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد و در کنار این جشنواره و صنایع‌دستی کل کشور هم به صورت گسترده معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً این جشنواره با توجه به تعطیلی دو ساله در پی شیوع بیماری منحوس کرونا با استقبال خوبی روبه‌رو خواهد شد، اضافه کرد: در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی استان، رویدادهای مختلف مانند ورزش بومی و محلی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی کشور را شاهد خواهیم بود تا مسافران و گردشگران از این ظرفیت و زیبایی‌ها بهره بگیرند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان در ادامه گفت: حضور پررنگ شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر این ظرفیت‌ها در این دوره کمک کند.

الناز خدایی‌فرد افزود: با توجه به ضرورت حمایت مردم و نهادهای مختلف از صنایع‌دستی داخلی، تلاش کردیم نمایشگاهی با حضور ۳۱ استان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار کنیم.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان نیز ادامه داد: با توجه به اهمیت جشنواره آش و رویدادهای گردشگری برای شهرداری زنجان امیدواریم بتوانیم نتیجه مطلوبی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد کنیم و نشاط اجتماعی مطلوبی را خلق کنیم.

سجاد خان‌مرادی با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: از مزایا و دستاوردهای این جشنواره بحث ترویج و احیای سنت دور هم نشینی در کنار سفره ایرانی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا فضای با نشاطی را برای عموم مردم به ویژه میهمانان و گردشگران فراهم کنیم تا ظرفیت‌های گردشگری نیز بیشتر در سطح ملی معرفی شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =