کد خبر: 34516
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
آبرسانی

از ابتدای سال تاکنون آبرسانی سیار نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در بهار و تابستان امسال با توجه به محدودیت منابع، آب آشامیدنی ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای زیر پوشش آب و فاضلاب استان اصفهان به صورت عادلانه تامین و توزیع شد و آبرسانی سیار بیش از ۹۲ درصد کاهش یافت.
حسین اکبریان با بیان اینکه با پایش آنلاین و کنترل از راه دور منابع و تاسیسات، توزیع عادلانه آب در استان اجرا شد افزود: با ایجاد بستر تله‌متری خطوط انتقال در بیش از ۸۵ ایستگاه آبرسانی از تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی تا انتهای خطوط انتقال در نایین و انارک و تاسیسات در دیگر شهرها و روستاها، آب آشامیدنی به صورت پایدار و عادلانه توزیع شد.
وی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف نیاز آبی شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ۱۶.۵ مترمکعب بر ثانیه است، گفت: امسال آب و فاضلاب استان اصفهان در اوج مصرف با کمبود ۲.۵ متر مکعب بر ثانیه برای تامین پایدار آب آشامیدنی مردم روبرو بود، اما با اجرای برخی اقدامات از جمله شناسایی و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر شبکه توزیع، آب آشامیدنی متقاضیان را تامین کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: تله‌متری شبکه توزیع شهر اصفهان نیز در توزیع عادلانه آب در تابستان امسال موثر بوده است.
اکبریان گفت: تله‌متری ۲۶ حوضچه فشارشکن در منطقه ۲، تله‌متری ۲۲ حوضچه کنترلی در شهر اصفهان و تعویض بیش از ۲۰۰ والو و حوضچه سازی در شبکه توزیع شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شاهین‌شهر از جمله اقدامات در راستای توزیع عادلانه آب بوده است.
وی با اشاره به کاهش نسبی دما در فصل تابستان افزود: طبق گزارش‌های سامانه هواشناسی به صورت میانگین امسال دما در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد نسبت به سال گذشته یک درجه کاهش داشته که این امر نیز در تامین پایدار آب آشامیدنی مردم موثر بوده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در دهه ۴۰ تا پایان دهه ۸۰ چاه‌های فلمن یکی از منابع تامین آب آشامیدنی شهر اصفهان، با ظرفیت ۳۲۰۰ لیتر بر ثانیه بوده، ولی از ابتدای دهه ۹۰ با خشک شدن رودخانه زاینده رود، آبدهی این چاه‌ها به صفر رسیده است و این رویداد این شرکت را در تامین پایدار آب آشامیدنی با مشکل روبرو کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =