کد خبر: 34460
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
لایروبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیازمند لایروبی است، گفت: امسال تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیدمحسن حسینی اظهارکرد: سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان داریم که از این مقدار سالانه ۶۰۰ کیلومتر نیاز به لایروبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: با افتتاح قرارگاه لایروبی شهید لولایی و با تامین تجهیزات مورد نیاز از سایر استان‌ها امید است امسال در ۵۰۰ کیلومتر عملیات لایروبی اجرایی شود.

وی توضیح داد: ۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها در روستاها و شهرهای استان جاری است.

حسینی گفت: طول رودخانه‌ها در جنب تاسیسات زیربنایی و خارج از روستاها و زمین‌های کشاورزی ۸۰۰ کیلومتر و مابقی در خارج از روستاها و در ارتفاعات و مراتع جاری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است، افزود: با توجه به نیاز لایروبی سالانه استان در ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها، باید هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: رودخانه‌های استان از ارتفاعات با شیب متوسط ۲۰ درصد سرچشمه گرفته و بعد از سپس به دشت با شیب سه در ۱۰ هزار می رسند که به علت سرعت پایین جریان رسوب گذاری اتفاق می‌افتد و در ادامه فرسایش شدید خاک لسی بر اثر رواناب و بارش‌ها و فرسایش شدید خاک در اراضی شیبدار سطح استان به علت شخم زنی در جهت شیب و وجود سازه‌های تقاطعی غیرمتناسب با مقطع رودخانه سبب رسوب گذاری زیاد رودخانه‌های استان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =