کد خبر: 34308
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
آلو

فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری پنجمین جشنواره آلوی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در مهرماه سال‌جاری پس از سه سال از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حسین‌علی شرکائی یکشنبه ۲۰ شهریورماه در جلسه هماهنگی جشنواره آلی روستای ملحمدره، اظهار کرد: پنجمین جشنواره آلوی روستای ملحمدره به مدت سه روز از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در این روستای گردشگری با حضور اهالی و باغداران روستا و گردشگران و مسافران و شهروندان اسدآبادی برگزار خواهد شد.

وی از پیش بینی برداشت ۴۰۰۰ تن آلو از باغ‌های این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: مساحت کل باغ‌های شهرستان اسدآباد ۴۱۰۰ هکتار بوده که از این میزان سطح حدود ۳۰۰ هکتار به باغ‌های آلو اختصاص دارد.

شرکائی بیشترین پراکنش باغات آلوی این شهرستان را روستای گردشگری ملحمدره، ترخین آباد و ویرایی دانست و افزود: برداشت آلو از روستای ملحمدره و باغات شهرستان معمولا از اواخر شهریور آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از آلوی برداشت شده شهرستان به صورت تازه‌خوری و بخشی دیگر به صورت سنتی توسط بهره‌برداران این بخش به روش‌های سنتی به صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار از جمله بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد هم اظهار کرد: در جشنواره سه روزه آلوی روستای گردشگری ملحمدره عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاهای اسدآباد و فرآورده‌های آلو روستای ملحمدره هم در قالب غرفه محصولات کشاورزی برپاخواهد بود.

کامران اکبری‌شایگان همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته جشنواره آلوی ملحمدره به علت شرایط کرونا برگزار نشده است، گفت: برگزاری دوباره جشنواره آلوی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از نقش موثری در رونق و جان دوباره به صنعت سبز گردشگری و توریسم این روستا پس از سه سال از شیوع کرونا برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره در دوازدهم مهرماه در روستای گردشگری ملحمدره و اختتامیه این جشنواره در چهاردهم مهرماه یادآور شد: در حاشیه این جشنواره علاوه بر نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی روستاها بازی‌های محلی روستای ملحمدره نیز برگزار خواهد شد.

اکبری‌شایگان خاطرنشان کرد: بازی محلی شوشَتَله یا گردو بازی یکی از بازی‌های قدیمی روستای گردشگری حبشی به شمار می‌رود که به عنوان نخستین بازی محلی در پاییز سال ۹۹ با برگزاری این بازی توسط کانون پرورش فکری کودکان شهرستان در این روستا، کارشناسان میراث فرهنگی استان برای پیگیری ثبت این بازی محلی در فهرست آثار ناملموس کشور از برگزاری گردو بازی روستای گردشگری بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =