کد خبر: 34073
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح اصلاح الگوی کشت مراحل نهایی را طی می کند و طبق قانون در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد. ­

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در آیین آغاز فصل زراعی گفت: امروز در حافظه کشاورزان ایرانی این رویداد ملی بعنوان اتفاق بزرگ، ماندگارخواهد شد و این نشان دهنده اهتمام ویژه دولت و شخص رئیس جمهور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی است.

ساداتی نژاد گفت: ماموریت رئیس جمهور به وزارت کشاورزی در قالب طرح تامین غذای با کیفیت، سالم و ارزان با منشا داخلی، موجب آغاز رویکردی جدیدبرای وزارت کشاورزی در آغاز سال دوم دولت سیزدهم در طرح تحول کشاورزی ایران است.
 
او با بیان اینکه امیداوریم در سال زراعی جدید رکود‌های بهتر و تولیدات بیشتری را ثبت کنیم گفت: طرح اصلاح و ابلاغ الگوی کشت در مرحله نهایی است و طبق قانون در روز‌های آینده  ابلاغ خواهد شد.

او افزود: طرح مشوق بخشودگی آب بهای کشاورزی با وزارت نیرو در حال تکمیل است و قبل از سال زراعی ابلاغ خواهد شد.

وزیر کشاورزی گفت: انتقال محصولات آب بر به گلخانه‌ها و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در کشور هم از فعالیت‌های است که در وزارت کشاورزی پیگیری می‌شود.

ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: انتقال علوفه در مراتع بصورت علوفه مرتعی برای اینکه زمین‌های آبی به سمت کشت محصولات اساسی ببریم از مجموع سیاست‌های جدید در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ است.

او گفت: طرح انتقال از سیاست‌های قیمتی به سیاست‌های غیر قیمتی در بسیاری از کشور‌های جهان اجرا شده و موجب افزایش تولیدات شده که این موضوع هم در سال زراعی جدید در وزارت کشاورزی  پیگیری می‌شود.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه در سال نخست دولت سیزدهم، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی رقم خورد گفت: برای نخستین بار  ابلاغ قیمت تضمینی قبل از شروع فصل کشت اتفاق افتاد و در ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به بحران امنیت غذایی ناشی از جنگ بحران اوکراین قیمت یازده هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که انگیزه خوبی برای کشاورزان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =