کد خبر: 33784
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
کردستان

سارال نگین درخشان استان کردستان است بخش سارال منطقه ایی بکر از توابع شهرستان دیواندره که در فصل بهار به دلیل روئیدن گیاهان بهاری و دارویی از اهمیت خاصی برخوردار است بخش سارال دارای روستاهایی با بافت سنتی و مردمانی مهمانوازاست که شغل اصلی این مردم دامداری، کشاورزی می باشد.

به گزارش روستانیوز، روناک کنعانیان- در دولت سیزدهم بنا به تاکید ریاست جمهوری  روستاها باید به لحاظ امکانات و ارائه خدمات به مردم در مقطعی قرارگیرد که زمینه مراجعت مجدد مردم به روستاها را فراهم نماید.مهاجرت معکوس یک تاکید مهم از جانب هیئت دولت است که در دستورکار مدیران و مسئولان دولت سیزدهم قرار گرفته است .هفته دولت فرصت مناسبی است برای اجرای پروژه های عمرانی از جمله راه های روستایی ،بهرمندی مردم روستا از خدمات گاز و اینترنت پرسرعت و...است اجرای طرح های هادی نیز به عنوان اقدامی مهم و ارزشمند می تواند علاوه بر زیباسازی روستاها مردم را از دریافت خدمات رفاهی بهرمند سازد.
مدیر کل دفتر امور  روستایی استانداری کردستان در سفر به بخش سارال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برای افتتاح پروژه های عمرانی  ابتدا در نماز جمعه شهر هزار کانیان اظهار کرد: تعامل با شورا و دهیاران مهمترین  اولویتی است که باید به آن توجه کرد چرا که دهیاران پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند در اصل بازوان اجرای برای اجرای خدمت دولت به مردم که باید به آن اهتمام ویژه ایی ورزید.
وی افزود: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی برای ایجاد زیر ساختهای عمرانی و خدماتی در  روستاها اقدامی مهم  برای کاهش  مشکلات و کمرنگ  شدن محرومیت از این مناطق است.
سیروان بهرامی تاکید کرد:نظریه پردازان معتقدند  رشد و توسعه شهرها  از روستاها می گذرد براین اساس  باید به سکونت گاهای روستایی  توجه ویژه ای داشت این امر مستلزم ایجاد روابط متقابل مردم و مسئولین می باشد.
وی درادامه اظهار داشت: رویکرد توسعه متوازن در روستا ها یک اقدام مهم و ارزشمند است روستاهای پرجمعیت  و کم جمعیت باید از توسعه متوازن برخوردار باشند.
وی درادامه یادآور شد: با توجه به افزایش تورم در تقسیم اعتبارات ،دولت با مشکلات زیادی مواجه است اما با این وجود سعی ما براین است که به خاطر نبود اعتدار هیچ پروژه ایی تعطیل و خدمت به مردم کم یا کنسل نشود.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: در طول چند سال اخیر که اقدامات عمرانی انجام شده است انصافا  مدیران در هر مقطع سعی و تلاش براین داشتند که بهترین خدمت را به مردم نجیب روستاها ارائه دهند.    

   انقلاب آسفالت و مقاوم سازی مسکن در روستاهای کردستان


 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان نیزدر نمازجمعه شهر هزار کانیان  اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک مولودانقلابی است کل دقیقا   ۵۸ روز بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی( ره) با هدف احداث مسکن محرومین در روستا ها   تاسیس شد.

وی با تاکید بر اینکه امیداست روزی در استان کردستان محرومی وجود نداشته باشد  افزود: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با یک همت و مدیریت جهادی  به عنوان یک رسالت اصلی تاکنون ۵۲۷۰ واحد مسکن محرومین احداث و در اختیار مردم قرار داده شد.
سعید رسولی گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به  عنوان یک دستگاه اجرایی در هفته دولت سالجاری از ۹پروژه طرح هادی در سطح استان  ۳ پروژه طرح هادی با تلاش پشتیبانی بنیاد مسکن دیواندره و فرماندار این شهرستان  در بخش سارال دیواندره به بهره برداری می رسد.
وی از مقاوم سازی  ۴۸هزارو ۷۵۰مین واحد در استان کردستان خب دارو تاکید کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از اولویت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که متاسفانه  استان کردستان   با ۳۹ درصد ۱۱درصد از ۵۰درصد میانگین کشوری پایین است که باید این مهم در اولویت دستور کار ادارات مرتبط قرار گیرد.
مدیر کد بنیاد مسکن  استان کردستان  یادآور شد :در سال جاری برنامه ایی بنام انقلاب آسفالت  تدوین شده که تلاش براین است در سال جاری این انقلاب با تلاش و همت جهادی مدیران شهرستان به ویژه فرماندار اجرایی شود
در این راستا ۹۱ر وستا برای مدت زمانی ۲ماه تعریف و اگر شرایط جوی و آب و هوایی مساعد باشد تا نیمه آذر مرحله دوم این برنامه اجرایی شود براساس تدوین این برنامه ۹ روستا در مرحله اول و ۱۱روستا در مرحله دوم در  شهرستان دیواندره  مشخص و قطعا اجرایی خواهد شد.
حضور در گلزار شهدا، افتتاح ۲۵طرح عمرانی،بازدید از روستاها وپروژه های  بخش سارال،  همچنین دیدار با حاج سید خلیل از بزرگان و معتمد منطقه سارال ازدیگر برنامه های سفر مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان بهبخش سارال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =