کد خبر: 33305
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
شیره

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: باید تدابیری برای گسترده‌تر شدن جشنواره شیره‌پزی مانیزان بیندیشیم تا باعث ماندگاری گردشگر و برون‌ده اقتصادی شود.

به گزارش روستانیوز، علی مالمیر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد روزهای برگزاری این رویداد باید بیشتر شده تا اهداف محقق شود، افزود: افزایش مدت برگزاری جشنواره به برون‌ده اقتصادی و ماندگاری گردشگر منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال جشنواره شیره‌پزی "مانیزان" پس از وقفه دو ساله به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رویداد یکی از مهمترین جشنواره‌های همدان است که تاکید به برگزاری آن داریم.  

مالمیر با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره‌های این چنینی نیازمند مشارکت جوامع محلی و بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: در صورت مشارکت جامعه محلی روستای مانیزان و بخش دره جوزان این جشنواره پربارتر برگزار خواهد شد.   

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی شیره‌پزی مانیزان هر ساله در روستای هدف گردشگری مانیزان شهرستان ملایر برگزار می‌شود، این رویداد که سبقه دیرینه‌ای دارد به صورت ملی در آثار فهرست غیرملموس(معنوی) میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. علاوه بر این قدمت پخت شیره انگور در اغلب نقاط استان همدان به ویژه در شهرستان ملایر و روستای مانیزان، از گذشته تاکنون مرسوم بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =