مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

فرماندار شهرستان قرچک گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، روستاییان، کشاورزان، عشایر و کارگران فصلی و صنایع دستی روستاهای قرچک با پرداخت حداقل ماهیانه ۵۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایری که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی خود را موظف به تامین بیمه اجتماعی برای همگان کرده است تا کرامت و آتیه روستائیان و عشایر تأمین شود.

وی افزود: اجرای طرح پوشش بیمه اجتماعی، زنان ۱۸ تا ۴۵ ساله و مردان  ۱۸ تا ۵۰ ساله را شامل می‌شود و تمامی افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند و یا کشاورزان ساکن در شهرها، شاغلان بخش دام، منابع طبیعی، رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر، قالیبافان، کارگران فصلی، فعالان حوزه صنایع دستی و مشاغلی از این قبیل می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی اظهارداشت: متقاضی بیمه روستایی باید ۱۵ درصد درآمد خود را  به عنوان حق‌بیمه پرداخت کند که ۱۰ درصد آن سهم دولت و ۵ درصد باقی مانده سهم بیمه‌شده است که در صورت بروز رخدادهایی چون خشکسالی، حوادث غیرطبیعی، دولت ۵ درصد مابقی حق بیمه را نیز پرداخت خواهد کرد.

فرماندار قرچک تصریح کرد: تعهدات این بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی، و مستمری فوت را شامل می‌شود و مبلغ پرداخت حق بیمه عضویت در این صندوق حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان است که افراد می‌توانند به صورت ماهانه و یا در فواصل ۳ماهه،۶ماهه و یا سالیانه آن را پرداخت کنند.

فاتحی‌نژاد از نقل و انتقال و تجمیع سوابق به عنوان قابلیت این صندوق یاد کرد و افزود: متقاضیان برای ثبت نام باید همراه اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، یک قطعه عکس ۳ در ۴، تائیدیه محل سکونت و تأییدیه مشاغل برای رانندگان و باربری‌ها به تعاونی‌های روستا، عشایر و دهیاری‌ها مراجعه کنند .

وی گفت: تائیدیه محل سکونت از طریق دهیاری و شورای روستا، شرکت تعاونی روستا و عشایر صادر شده و صنف رانندگان حمل و نقل و مسافربری می‌توانند از طریق جهاد سازندگی، شورای صنفی و یا با دفترچه دام اقدام کنند.

قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که ۸ روستای آن دارای دهیاری است.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =