ماشین آلات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: در صورت عدم پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی سهمیه سوخت آن ها قطع می شود، مالکین ماشین آلات کشاورزی برای پلاک‌گذاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، محمدابراهیم محمدی گفت: به منظور ساماندهی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، عملیات شمارهگذاری ماشین آلات کشاورزی شهرستان سرعین با همکاری پلیس راهور استان اردبیل و شهرستان سرعین آغاز شد و با پیگیری مجدانه کارشناسان جهاد کشاورزی سرعین به پایان رسید.

به گفته وی این طرح با هدف شناسنامهدار کردن کلیه ادوات فعال کشاورزی با اهداف انتظامی، امنیتی و تولیدی بخش کشاورزی و در اجرای ماده (2) آیین ‌نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384جهت ایجاد مکانیزم کنترلی در تردد وسایل نقلیه کشاورزی و برخورد قانونی با تخلفات رانندگی آن ها و ساماندهی نقل و انتقال وسایل نقلیه کشاورزی و نظارت و پایش دستگاه‌های مربوطه برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین تصریح کرد: در بازه زمانی مقرر شده جهت اجرای این طرح با توجه به کاهش 30 درصدی نرخ بیمه ماشینهای کشاورزی و بخشودگی جریمه فقدان بیمه نامه ماشین های کشاورزی و با استقبال مالکین این ماشین آلات، کلیه ماشین های کشاورزی با عمر زیر 25 سال در شهرستان سرعین پلاکگذاری شدند.

محمدی با بیان اینکه عدم پلاکگذاری ماشین آلات کشاورزی باعث ایجاد معضلاتی در امر توزیع سوخت این ماشینها می شود، عنوان کرد: به منظور حل این قبیل معضلات با هماهنگیهای انجام شده با بیمه معلم و صدور بیمه نامه حداقل 2 ماهه برای این ماشین آلات و با بازدید نماینده پلیس راهور در محل مدیریت جهاد کشاورزی سرعین اقدام به پلاکگذاری شده است.

این مقام مسئول گفت: در صورت عدم پلاکگذاری ماشین آلات کشاورزی سهمیه سوخت آن ها قطع می شود، مالکین ماشین آلات کشاورزی میتوانند جهت پلاکگذاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه و با راهنمایی و کمکهای کارشناسان مربوطه و کسب اطلاعات لازم اقدام به پلاکگذاری تراکتورهای خود کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در حال حاضر 654 دستگاه تراکتور در این شهرستان وجود دارد که تنها 55 دستگاه آن زیر 25 سال بوده و باقیمانده دارای طول عمر بالای 25 سال هستند و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشاورزی این شهرستان از اولویتهاست و این امر جز در سایه کمک و توجه مسئولان و پرداخت تسهیلات با شرایط مناسب بانکی امکانپذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =