کد خبر: 32717
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
روستای صخره ای میمند

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند در استان کرمان از آغاز عملیات ساماندهی و مرمت مسجد و حسینیه تاریخی در این روستای صخره ای به مناسبت ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، رضا ریاحیان افزود: همچنین طرح توسعه و ساماندهی محوطه روبه‌روی حسینیه با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای تاریخی میمند انجام شده است.

 وی تصریح کرد: این روستا به دلیل داشتن بافتی پویا و زنده هرسال در ایام محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی است. 

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند ادامه داد: امسال نیز به همین مناسبت در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم جوش‌زنی که از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است در محوطه مقابل حسینیه روستای میمند برگزار می‌شود.

ریاحیان تصریح کرد: پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند طبق روال هرسال برای بهتر برگزار شدن ویژه‌ برنامه‌های ایام محرم و صفر تمامی تلاش خود را با مشارکت اهالی و مسئولان به کار می‌گیرد تا بتواند بیش از گذشته در حفظ و حراست از آداب و رسوم مردم این منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

میمند روستایی صخره‌ای و دست‌کند با چندهزارسال قدمت از توابع بخش مرکزی شهرستان شهربابک در شمال غرب استان کرمان ایران است سال ۲۰۱۵ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =