کد خبر: 32525
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
روستای تاریخی اصفهک

روستای تاریخی اصفهک تعیین حریم می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، از تعیین حریم روستای تاریخی اصفهک شهرستان طبس خبر داد.

شاهوردی گفت : روستای تاریخی اصفهک پس از زلزله مهیب سال ۵۷ تخریب شد و پس‌ازاین زلزله  و آسیب‌های فراوان این روستا، مردم در مجاورت روستای قدیم روستای جدید را ساخته و در آن ساکن شدند، اما چندسالی است که به همت مردم، جوانان روستا و مساعدت اداره‌کل میراث‌فرهنگی.گردشگری و صنایع‌دستی استان، مرمت و احیا روستا آغاز شده  و جاذبه‌ای زیبا پدید آمده است.

وی افزود: این روستا زیبا دارای بنا‌های ارزشمندی شامل مسجد، حمام، خانه‌های دو صفه و چهار صفه و همچنین نخلستان زیبایی است که در سال ۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۱۳۳۶ ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی زیباترین وجه توریستی اصفهک را وجود بافت قدیم به‌عنوان آینه بازتاب‌دهنده تاریخ گذشته، فنون و فرهنگ و هنر معماری ساکنین این دیار دانست و گفت: این روستا به دلیل آب‌وهوای منحصربه‌فردی که دارد، یکی از گردشگر پذیرترین مناطق شهرستان طبس به شمار‌ می‌رود.

شاهوردی افزود : به دلیل حفظ منظر و اصالت‌های بافت پیرامون روستا می‌بایست نقشه تعیین حریم آن تهیه شود. با تعیین حریم مزارع و نخلستان‌های پیرامون بنا و بافت ارزشمند آن حفاظت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =