کد خبر: 32321
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
آلبالو

شهردار زنگنه از برگزاری سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه از توابع بخش زند به همت ‏شهرداری و شورای اسلامی زنگنه و شرکت صنایع غذایی سحر خبر داد و گفت: در این آئین ‏میهمانان و هنرمندان برجسته ای از سراسر کشور حضور دارند.‏

به گزارش روستانیوز، محمد حسین روستایی در گفت‌وگو با ایسنا؛ با بیان اینکه سومین جشنواره آلبالو روز جمعه ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل پارک کریم خان زند شهر زنگنه با حضور باغداران، کشاورزان، مسئولان و هنرمندان برگزار می شود، از اجرای زنده استاد فرج علیپور از فعالان در حوزه موسیقی سنتی خبر داد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از شبکه رادیو جوان و سیمای همدان پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: پرواز پاراگلایدر و نورافشانی، اجرای برنامه های طنز و کمدی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس برپایی جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت ملایر و عرضه مستقیم محصولات تولیدات کشاورزی بخش زند در غرفه های مختلف از برنامه های این جشنواره به شمار می رود.

زنگنه؛ میزبان سومین جشنواره آلبالو

شهردار زنگنه در ادامه بیان کرد: پس از سپری شدن دو سال پر تلاطم از شیوع بیماری کرونا در نهایت امسال به این جمع‌بندی رسیدیم که سومین جشنواره آلبالو و آئین در برداشت و نکوداشت این محصول در شهر زنگنه با رویکردی متفاوت و با برنامه های بسیار متنوع و شاد با حضور مهمانان ویژه از استان همدان در شهر زنگنه برگزار شود.

روستایی با بیان اینکه در این زمینه از شرکت سحر نیز دعوت کردیم که همگام همراه ما باشد، افزود: یکی از اهداف اصلی این جشنواره تعیین قیمت مصوب و تضمینی برای باغداران در بخش تولید و زراعت آلبالو است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود فعالیت یک سری دلال، آلبالو از کشاورزان با قیمتی بسیار نازل خریداری و باغداران در این زمینه متضرر می شوند، افزود: بنابراین با همکاری شرکت سحر مقرر شد که آلبالوهای تولید شده باغداران با رقم بسیار خوبی در کارخانه از کشاورزان خریداری شود.

این مقام مسئول از حضور سخنران‌ها استانی و شهرستانی در این مراسم و اهدای جوایز و انجام مراسم اهدای جوایز نفیس به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: در سومین جشنواره آبالو ۲۱ غرفه متنوع راه اندازی می شود.

زنگنه؛ میزبان سومین جشنواره آلبالو

روستائی از برپایی غرفه های صنایع دستی و گردشگری شامل چرم، مرواربافی، منبت، گلیم، فرش و غرفه های عرضه مستقیم سوغات و محصولات کشاورزی و مشتقات آلبالو در این جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه در این آیین از کشاورزان نمونه بخش زند نیز تقدیر می‌شود، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که شهرداری و شورای شهر زنگنه با همکاری شرکت سحر، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سایر ارگان ها و نهادها در تلاش هستیم که یک جشنواره فرا شهرستانی و به یادماندنی برگزار کنیم و این مراسم با حضور گروه مستندساز رادیو جوان و صدا و سیمای همدان ضبط شده و در زمان مقتضی پخش می شود.

شهردار زنگنه با بیان اینکه این شهر یکی است بزرگترین تولیدکنندگان آلبالو در سطح کشور است، تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی در حوزه تولید آلبالو یکی از کمبودها و مشکلات تولیدکنندگان در این زمینه به شمار می رود که انتظار داریم و پیگیری نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مشکل حل شود، چرا که قطعاً با ایجاد صنایع تبدیلی زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه بیش از پیش فراهم می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =