کد خبر: 32220
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
سیر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان از برگزاری سومین جشنواره "سیر و موسیر" همدان در روستای سولان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، مجید جهانگیریان در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: این جشنواره ساعت ۱۸ روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال‌جاری در روستای سولان و با حضور هنرمندان برجسته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد و متنوعی برای این رویداد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: موسیقی سنتی و مسابقه آشپزی نیز در این برنامه انجام می‌شود.

جهانگیریان بیان کرد: تعداد ۲۰ غرفه برای این جشنواره درنظر گرفته شده که ۱۰ غرفه به ارائه محصولات کشاورزی و باغی، پنج غرفه به تولیدات صنایع دستی منطقه و پنج غرفه به غذاهای محلی اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای برداشت سیر و موسیر و محصولات باغی از دو مزرعه در روستای سولان برای شرکت کنندگان و گردشگران فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، روستای سولان از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ظرفیت فراوانی در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیر و موسیر دارد. علاوه بر این روند جهانی شدن سیر مورد پیگیری سازمان جهادکشاورزی استان همدان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =