کد خبر: 32139
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
اقامتگاه بوم‌گردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در شهر آشخانه شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، اقامتگاه بوم‌گردی دومانو در روستای زمان صوفی شهرستان مانه و سملقان افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با ۵۲۰ مترمربع احداث شده است.

مستوفیان حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با افتتاح این واحد، زمینه اشتغال برای ۵ نفر به‌صورت مستقیم در این روستا مهیا شد.

وی همچنین ظرفیت اقامت در این واحد بوم‌گردی را ۳۶ نفر عنوان کرد و افزود: با افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی، تعداد بوم‌گردی‌های فعال در شهرستان مانه و سملقان به ۵ عدد رسید.

با بیان اینکه شهرستان مانه و سملقان از لحاظ موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن در جاده مواصلاتی شمال به مشهد مقدس، برخورداری از طبیعت بکر خدادادی، حجم بالای مسافران و زائران حرم رضوی، دارای پتانسل های بالای گردشگری است، به حمایت های صندوق خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رسالت اجتماعی صندوق کارافرینی امید در ایجاد کسب و کار های خرد و کوچک و حمایت از صنعت اکوتوریسم و در جهت ماندگاری مسافر در استان، این مجموعه اقدام به حمایت از خانه های مسافر روستایی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی کرده که در شهرستان مانه و سملقان، ۶ اقامتگاه و بوم گردی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

مستوفیان گفت: اقامتگاه بوم گردی دومانو در روستای زمان صوفی با دریافت ۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط متقاضی با داشتن ۵ اتاق، ظرفیت اقامتی برای ۳۶ نفر و رستوران سنتی با ظرفیت پذیرایی از۷۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت و آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =