کد خبر: 32114
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
گردشگری روستایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: "نهمین جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی چاشم در روستای چاشم در مهدی‌شهر آغاز به کار کرد".

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، امیر کرم‌زاده در حاشیه جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی چاشم با بیان اینکه مدت زمان برگزاری این جشنواره دو روز است، گفت: پیاده‌روی خانوادگی، بهره برداری از نمایشگاه مردم‌شناسی، صنایع‌دستی و سوغات، اجرای گروه‌های آئینی، موسیقی محلی و بازی‌های بومی و محلی، برپایی کارگاه آموزش انجمن نجوم از جمله برنامه‌های روز نخست این جشنواره بوده است.
کرم‌زاده گفت: همایش پاک‌سازی طبیعت و معابر روستای چاشم، ویزیت رایگان اهالی و شرکت‌کنندگان در جشنواره با همراهی پزشکان متخصص بومی، رونمایی از گلیچ، دست بافته روستای چاشم، اجرای گروه‌های آیینی، موسیقی محلی، اجرای مراسم پایانی با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله برنامه‌های روز دوم و پایانی این جشنواره است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان افزود: معرفی روستای هدف گردشگری چاشم، آئین‌های سنتی روستا، تولیدات بومی و محلی منطقه، جذب گردشگر و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم از اهداف برگزاری این جشنواره است.
روستای چاشم در فاصله ۲۴ کیلومتری شمال مهدی‌شهر و ۴۸ کیلومتری شمال سمنان در دامنه کوه نیزوا قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =