کد خبر: 32032
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
سفال

شهر لالجین به‌منظور پاسداشت ششمین سالروز جهانی شدن این شهرستان، از ۲۰ تا ۲۵ تیر پذیرای گردشگران، همشهریان، هم‌استانی‌ها و ۱۱ شهردار شهرهای جهانی کشور است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما، سیدرضا موسوی، دبیر شهر جهانی سفال گفت: در شهر لالجین برنامه‌های متنوعی تحت عنوان جشنواره کودک و سفال، پالوده سنتی لالجین، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشن بزرگ غدیر و اختتامیه جشنواره جشن جهانی با حضور مسئولان استانی و با دعوت از شهرداران شهر‌های جهانی کشور، همزمان با عیدسعید غدیر برگزار خواهد شد.
شهردار لالجین با اشاره به نقش رسانه در معرفی شهر جهانی لالجین افزود: تبیین عرصه‌های توانمندی، ظرفیت اقتصادی و هنری، ظرفیت صنایع‌دستی و ساختار فرهنگی با قلم رسای اصحاب رسانه در سطح استان و همچنین کشور باعث ارتقای جایگاه رفیع این شهر می‌شود.
او گفت: با توجه به جایگاه منحصر به‌فرد ظرفیت‌های شهر لالجین بیش از ۸۰ درصد مردم این شهر در عرصه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و جذابیت محصولات و هنرنمایی هنرمندان در عرصه بین‌المللی، ظرفیت منحصر به فردی برای لالجین ایجاد کرده است.
دبیر شهر جهانی لالجین افزود: شهر لالجین در کنار همدان و در مسیر غارعلی‌صدر به عنوان مثلث گردشگری باعث جذب گردشگر و تمایل گردشگران برای بازدید از صنایع‌دستی و سفال لالجین شده است و جمعیت قابل توجهی بالغ بر ۵ هزار نفر به صورت روزانه از شهر‌ها و روستا‌های اطراف برای اشتغال به شهر لالجین مراجعه می‌کنند و این موضوع باعث اشتغال مردم این شهر شده است.
موسوی گفت: افتتاحیه این جشنواره در ۲۰ تیر با جشنواره کودک و سفال با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهر لالجین آغاز شد و میزبان گردشگران و شهروندان در بوستان سفال بود همراه با اجرای گروه‌های عروسکی و طنز کودکان، نقاشی روی سفال لحظاتی به یاد ماندنی را برای گردشگران و شهروندان به یادگار گذاشت.
او افزود: جشنواره پالوده سنتی شهر لالجین که دو سال پیش به عنوان میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده در ۲۲ تیر با حضور بانوان و دختران علاقه‌مند به تهیه پالوده سنتی لالجین برگزار می‌شود. همچنین همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز جمعه ۲۴ تیر از میدان امام تا بوستان سفال از دیگر برنامه‌های شاخص این جشنواره است.
اختتامیه جشنواره ۲۵ تیر همزمان با برپایی عید سعید غدیرخم و با حضور مسولان استانی، یازده شهردار شهر‌های جهانی کشور همراه با برنامه‌های فرهنگی برگزار و جوایزی به رسم یادبود به برگزیدگان رویداد‌ها و شهروندان نمونه در حوزه‌های صنایع‌دستی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و مذهبی شهر لالجین اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =