کد خبر: 31950
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
صندوق بیمه کشاورزی

در سه ماهه امسال ۹۵۰ خانوار روستایی در استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی شدند.

به گزارش روستانیوز، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۹۵۰ خانوار روستایی استان در سه ماهه امسال زیر پوشش این صندوق رفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت.

محمدرضا غلامزاده افزود: هفت هزار و ۸۰۰ نفر در این مدت بیمه‌های خود را تمدید کرده که پیش بینی می‌شود در فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی خراسان شمالی، تمدید‌های بیمه در ماه‌های اخیر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۰ حکم مستمری در استان صادر شده است، افزود: پرونده ۱۰۰ نفر در این خصوص نیز در حال بررسی که به تعداد مستمری بگیران اضافه خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۳ هزار نفر از نیازمندان استان تحت پوشش طرح بیمه فراگیر رایگان قرار گرفتند که بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی و محروم سکونت دارند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی جمعیت مشمول این صندوق که جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال را تشکیل می‌دهد را حدود ۱۸۸هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶۹ هزار نفر بیمه شده اند.
غلامزاده گفت: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می‌شوند.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =