جشنواره غذا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین«کوچ» در یاسوج خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعید طالبی پور روز شنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره با عنوان کوچ، از ۱۹ تا ۲۳تیرماه امسال عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مدت پنج روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این جشنواره که در حدود ۱۰۰ غرفه با برنامه های مختلف و تنوع محلی و سنتی عشایری همراه است با حضور ۱۵ استان‌ عشایر نشین کشور برگزار می‌شود .

طالبی پور تصریح کرد: نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره است. همچنین صنایع دستی، سوغات و فرآورده های دامی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۰ سیاه چادر عشایری مناطق مختلف کشور در این جشنواره برای نمایش سبک زندگی عشایری برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگزاری میزگرد با موضوع عشایر، برگزاری پنل های تخصصی گردشگری، اجرای برنامه های مختلف، پخت غذاهای محلی، مسابقه عکاسی و تولیدات رسانه‌ای از برنامه های جانبی این جشنواره هستند.

طالبی پور اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی در جنوب کشور است که می توانیم از این فرصت برای معرفی و شناساندن بیشتر مناطق گردشگری و به تصویر کشیدن فرهنگ استان استفاده ببریم.

وی تصریح کرد: از همه دستگاه های اجرایی استان بخصوص شهرداری، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، ورزش و جوانان، امور عشایر و بسیج عشایر انتظار داریم که بیشتر پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از زمان شیوع کروناویروس تاکنون جشنواره در استان نداشته‌ایم برگزاری جشنواره فرهنگ ایران زمین برای نشاط اجتماعی فضای شاد در استان ضروری بنظر می رسید، بیان کرد: همچنین برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =