کد خبر: 31783
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
کشاورزی-گردشگری

روستای توت آغاج، تنها روستای هدف گردشگری شهرستان مهاباد است که برای جهش صنعت گردشگری نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ روستای توت آغاج در20 کیلومتری شمال مهاباد قرار دارد و به علت داشتن درختان کهنسال توت سیاه به این نام شناخته شده است.

درختانی سربرآورده از دل تاریخ که پس از 40 دهه هنوز اهالی روستا و گردشگران از سایه و ثمره خوش آب و رنگ این درختان بهره می برند.

با وجود این ویژگی ممتاز، نامهربانی ها و کم توجهی ها سبب شده،توت آغاج تنها، نام یک روستای گردشگری را یدک بکشد.

صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مهاباد میگوید: روستای توتاغاج در بخش مرکزی مهاباد،یکی از روستاهای هدف گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی این روستا را به عنوان یکی از روستا های هدف گردشگری ثبت کرده اند.

ابراهیمی، دهیار روستا هم میگوید: تنها به خاطر این درختان پر بار توت است که این روستا معروف شده و استفاده از این توت ها برای عموم مردم آزاد است.

رحیمی، عضو شورای روستا هم از مسئولان گله مند است و از مسئولان میراث فرهنگی تقاضا دارد که برای سر و سامان دادن به این درختان بودجه ای اختصاص داده شود تا گردشگران بتوانند بیشتر از اینجا لذت ببرند.

حالا توت آغاج مهاباد و 48 روستای دیگر هدف گدشگری در آذربایجانغربی در انتظار روزهای بهتر و امکانات بیشتر برای پذیرایی مناسب از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =