کد خبر: 31656
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
شیره

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره شیره پزی ملایر گفت: دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه ریزی لازم را برای اجرای تور های مرتبط در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم جلیلی یکشنبه ۱۲ تیرماه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای آیین سنتی شیره پزی ملایر در روستای مانیزان شهرستان ملایر، اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره جشنواره شیره پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره جزء ۶۲ جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویدادهای وزارت میراث فرهنگی است، افزود: دو جشنواره ملی موجود در استان همدان شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های ما در این جشنواره افزایش زمان برگزاری با مشارکت مردم محلی و تعریف رویدادهای مرتبط با انگور است.

وی برداشت انگور، تیزاب زدن، تهیه انواع مشتقات انگور و ... را از جمله رویدادهای مرتبط با انگور دانست و اضافه کرد: در این زمینه ما آمادگی لازم برای آموزش و ثبت باغات گردشگری کشاورزی را داریم.

جلیلی از تعریف و اجرایی شدن رویدادهای مختلفی در دره جوزان ملایر خبر داد و یادآور شد: دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه ریزی لازم را برای اجرای تورهای مرتبط در دستور کار قرار دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه گفت: امروزه بسیاری از مردم، شهرستان ملایر را با جشنواره شیره پزی می شناسند.

داریوش صفاری با تأکید بر اینکه امسال باید سطح جشنواره را بالاتر ببریم، مطرح کرد: به نوعی با رشد جشنواره چه به لحاظ سطح و چه به لحاظ زیر ساختی و زمان برگزاری شاهد رشد سطح جشنواره باشیم.

وی افزود: امسال بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و با برون سپاری جشنواره شاهد دوام و ثبات این جشنواره باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =