کد خبر: 31599
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر ایلام گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر از اعضای جامعه عشایری استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، روح الله سرواندام مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام اعلام کرد: در سال‌های اخیر شرایطی فراهم شده تا قشر عشایر که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم اقتصادی را در کشور به عهده دارند، از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: جمعیت روستایی و عشایر استان ایلام ۸۸ هزار و ۲۶۹ نفر اعلام شده که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر بیمه شده همچنین ۱۰ هزار و۱۰۰ نفر در حال حاضر از مزایای بازنشستگی و کارافتادگی بیمه روستایی و عشایری استفاده می‌کنند.

سرواندام در ادامه گفت: در سال جاری برنامه داریم که بتوانیم تمامی افراد را عضو این صندوق کنیم و شرایط عضویت به این گونه است که تمامی زنانی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و در روستاها و مناطق عشایری شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند عضو این صندوق شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام در پایان تصریح کرد: تمام زنان روستایی، عشایر و بانوان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌های روستایی و عشایری خود را بیمه کنند که البته با نرخ‌های تعریف شده، بیمه بین ۶۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که بعدا می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =