کد خبر: 30507
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
گردشگری روستا

گایکان یکی از روستاهای شهرستان الیگودرز است که به روستای گُل ایران مشهور شده و سالانه ۱۰ میلیون شاخه گل در آن برداشت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، روستای گایکان در لرستان و در نزدیکی شهرستان الیگودرز قرار دارد و با واقع شدن در ارتفاعات بلند و برف‌گیر مقصدی عالی برای سفرهای بهاری و تابستانی به شمار می‌آید.

این روستا از پیشینه تاریخی بسیاری نیز برخوردار است، امامزاده روستای گایکان که به امامزاده ابراهیم شهرت دارد، از جمله جاذبه‌های این منطقه است که طرفداران بسیاری نیز دارد.

چشمه روستای گایکان از دیگر دیدنی‌های الیگودرز در این ناحیه است که با داشتن آب و هوا و طبیعتی بکر در اطراف خود گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند.

مردم روستای گایکان شهرستان الیگودرز به گویش لری صحبت می‌کنند و با کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند، همچنین باغداری و کشت انواع میوه نیز در روستای گایکان لرستان انجام می‌شود.

چیزی که در این منطقه خیلی به چشم می‌خورد کوه‌های پربرف، طبیعت جذاب و چشم‌انداز زیبا است؛ لاله‌های واژگون و گیاهان دارویی نیز به وفور در دشت روییده‌اند، از غذاهای سنتی و محلی لرستان مثل آش ترخینه، کوفته نخودچی، خوش قلیه ترش و گوله ریزه در این منطقه پخته می‌شود.

مردم روستای گایکان الیگودرز نزدیک ۲۵ سال پیش با یک گلخانه کوچک شروع کردند و هم‌اکنون ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی خود را زیر کشت انواع گل وگیاه می‌برند.

در روستای گایکان که به روستای گُل ایران مشهور است، سالانه ۱۰ میلیون شاخه گل و یک و نیم تُن بذر گل تولید می‌شود و مردم برای بهره‌مندی هر چه بیشتر منازل خود را هم به گلخانه تبدیل کردند و در حال حاضر همه یکصد نفر جمعیت این روستا در حوزه گل و گیاه مشغول کار هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =