سلامت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر اساس بند "د "تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، ۱۷ هزار نفر در این استان تحت حمایت رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، داراب بارگاهی ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت با دو هدف پووشش همگانی بیمه سلامت و حمایت مالی از بیمه‌شوندگان فعالیت می‌کند.

وی بااشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در سطح استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند، تصریح کرد:۸۰ درصد جمعیت بیمه شده تحت پوشش به صورت رایگان در صندوق‌های بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی، قرار دارند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد:  با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دستور دولت سیزدهم برای گسترش بیمه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را در قالب سه دهک پایین جامعه به بیمه سلامت معرفی کرد که همگی بیمه شدند، که در استان بوشهر ۱۷ هزار نفر تحت حمایت رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

بارگاهی ادامه داد: افرادی که تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه  بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان، پس از تعیین آزمون وسع، با تعیین دهک‌بندی، حق سرانه آن‌ها مشخص و بیمه می‌شوند.

این مقام مسئول بااشاره به شروع فصل تابستان و احتمال قطعی برق عنوان کرد: موسسات درمانی میتوانند تا پنج درصد از اسناد خود را به‌صورت دستی بنویسند و پس از برقرای برق در سیستم ثبت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر بااشاره به فعالیت دارخانه‌ها در زمان خاموشی گفت: بنابرتصمیم گرفته شده پذیرش نسخه‌های دستی داروخانه‌های شبانه‌روزی در زمان قطعی برق و اینترنت فعال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبات شورای عالی بیمه، کلیه مادرانی که تاکنون بیمه درمانی نداشته‌اند از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها نیز تا پایان ۵ سالگی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: تمامی زوجین نابارور تا پایان سن ۴۹ سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو، تجهیزات، آزمایش‌ها، تصویربرداری و خدمات تخصصی تا ۳ دوره با پوشش ۹۰ درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

بارگاهی بابیان اینکه همه مطالبات موسسات طرف قرارداد در بخش دولتی و خصوصی برای سال ۱۴۰۰استان بوشهر پرداخت شده است، اظهار کرد: تامین به‌موقع اعتبار و پرداخت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی موجب تامین نقدینگی مراکز و انگیزه مراکز برای ارتقای کیفیت خدمات می‌شود، لذا یکی از برنامه‌های بیمه سلامت تلاش در پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی است.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام به دنبال تخصیص اعتبار به موقع دولت سیزدهم بوده و هم اکنون بدهی نسبت‌به پزشکان و موسسات نداریم و آمادگی قرارداد همکاری با آن‌هایی که طرف قرارداد نیستند هم داریم.

به گفته سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر هم اکنون نسخه نویسی تمام مراکز طرف قرار داد، پزشکان و موسسات ۱۰۰ درصد الکترونیکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =