نوغانداری

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با روش‌های سنتی نمی‌توانیم با مصنوعات جهانی ابریشم رقابت کنیم چراکه بسیاری از کشورها همچون چین و ژاپن در این عرصه بسیار پیشرفته هستند.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از بانک ژن مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور از اختصاص ۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: براساس موافقنامهای که هفته گذشته امضا شد، برای این اعتبار که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، ۸۲ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وی توسعه صنعت نوغانداری را وابسته به پژوهش و تحقیق دانست و تصریح کرد: با روش های سنتی نمی توانیم با مصنوعات جهانی ابریشم رقابت کنیم چراکه بسیاری از کشورها همچون چین و ژاپن در این عرصه بسیار پیشرفته هستند بنابراین باید از طریق تحقیق و توسعه این امکان را فراهم کنیم که بازدهی کار افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از یکی از مراکز تحقیقاتی نوغانداری و پیله کرم ابریشم تصریح کرد: صنعت نوغانداری نیازمند حرکت از حوزه مطالعات به سمت عملیاتی و اشتغالزایی است و گزارشهای رسیده درباره این صنعت با توجه به فناوری و دانش بالایی که در این پژوهشکده وجود دارد، امیدبخش است.

به گفته نوبخت، با توجه به تخصصی بودن صنعت نوغانداری و تجربهای که از گذشته مردم گیلان داشتهاند، می توانیم از آن برای جوانان استان، زنان و مردان گیلان به عنوان یک کار تخصصی بهره بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که این سازمان آمادگی دارد اعتباری نیز برای بحث نوغانداری در گیلان در نظر بگیرد مشروط بر آنکه در این بخش اشتغالزایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =