کد خبر: 29946
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از جمعیت استان حدود ۳۴ هزار نفر تخت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار دارند.

به گزارش روستانیوز، شهرکی در گفت وگو با ایسنا افزود: در استان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر بیمه شده روستایی داریم که بصورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: نسخه نویسی الکترونیکی این افراد در سامانه سیب وزارت بهداشت انجام می شود و در حدود ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات لازم نسخه نویسی الکترونبکی را در مراکز جامع سلامت بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت چه در مراکز دولتی وچه غیر دولتی و بخش خصوصی بصورت کامل نسخه نویسی الکترونیکی دارند.

شهرکی افزود: پزشکانی که تا کنون موفق به عقد قرار داد با بیمه سلامت نشده اند تا پایان خرداد سال جاری فرصت عقد قرارداد دارند.

وی افزود در موضوع پوشش بیمه همکانی سلامت که از برنامه های دولت است  ۴۷۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همکانی قرار گرفته اند که تا کنون ۱۰۵ هزار نفر در ۳ دهک اول که مشمول بیمه رایگان بوده اند بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین افزود در استان ۲۵۰ هزار نفر از دهک های ۴تا ۱۰ داریم که بیمه انها با پرداخت درصدهای مختلف امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =