کد خبر: 29702
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت سه تیم پزشکی به یکی از روستاهای کم برخوردار صفر مرزی این شهرستان اعزام و به اهالی این روستا خدمات رایگان پزشکی ارایه کردند.

به گزارش روستانیوز، داوود آتشی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف این شهرستان به ویژه روستاهای دورافتاده، کمک به بهبود سطح سلامت و امور اجتماعی این سه تیم پزشکی به روستای مرزی «مزن آباد» از توابع بخش مرکزی این شهرستان اعزام شدند.

آتشی افزود: در این طرح ۳۰ نفر شامل سه پزشک متخصص قلب، داخلی و زنان و زایمان، پزشک عمومی، بینایی و شنوایی سنجی، کارشناس تغذیه، تکنسین دارو، پرستار، روانشناس، کارشناسان اورژانس اجتماعی، بهورز و مراقبین سلامت و داوطلب هلال احمر به صورت کاملا رایگان خدمات درمانی و پزشکی ارایه کردند.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت مرکز بهداشت سردشت، هلال احمر، بهزیستی و بسیج جامعه پزشکی این شهرستان اجرا شد که در آن ۲۷۰ نفر از روستاییان ویزیت و معاینه رایگان شدند و ۲۲۰ قلم دارو به ارزش کلی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال نیز بین آنها توزیع شد.

آتشی یادآور شد: این نخستین تیم پزشکی اعزامی به مناطق کم برخوردار شهرستان در سال جاری بود و تا پایان سال این اعزام‌ها به مناسبت‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، روستای مرزی «مزن آباد» با جمعیت ۴۵۰ نفری متشکل از ۱۱۰ خانوار در ۴۰ کیلومتری سردشت واقع است.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =