کد خبر: 29456
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
اشتغال روستایی

۱۵ مهارت فنی با هدف اشتغالزایی در روستاها، از آغاز امسال به روستائیان خراسان جنوبی، آموزش داده می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: در خصوص توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی در سال ۱۴۰۱، سند نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌ها با همکاری اداره کل امور عشایر استان تنظیم شده تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.


کامرانی فرد افزود: بر همین اساس از آغاز سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ دوره آموزشی روستایی در ۱۵ حرفه شروع شده که ۲۹۶ نفر از روستائیان استان را صاحب یک مهارت می‌کند.


وی گفت: صنایع دستی، طراحی دوخت، بافت فرش، تعمیر لوازم خانگی و مهارت‌های زیر مجموعه رشته‌های کشاورزی از عمده آموزش‌هایی است که رایگان به ساکنان روستا‌ها و مناطق عشایری بنا به درخواست خودشان ارائه می‌شود.


در یک سال گذشته نیز هزار و ۳۹۴ نفر از ساکنان مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند و توانستند برای خود منبع درآمد ایجاد کنند.


مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان، شناسایی استعداد‌های برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را از اهداف برگزاری دوره‌های مهارتی در روستا‌ها دانست و افزود: این اداره کل برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در استان بویژه مناطق روستایی از ظرفیت نهاد‌های حمایتی و خیران نیز کمک می‌گیرد تا مهارت در سبد همه خانوار‌های استان جایگاه خود را در ایجاد اشتغال داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =