کد خبر: 29395
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
نان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اختصاص یارانه خوب مجلس شورای اسلامی به گندم، هیچگونه افزایش قیمت برای مصرف کننده نان سنتی نداریم.

به گزارش روستانیوز، محمد قربانی گفت:، چون تکلیف قانونی قیمت نان در بودجه سال ۱۴۰۱ مشخص شده‏، باید به نرخ سال ۱۴۰۰ قیمت گذاری شود و چون یارانه اش را هم حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان مشخص شده، دولت موظف است آن راپرداخت کند.

او گفت: در فرآیند جدید، مردم نان را باکارت بانکی خرید می‌کنند و دچار مشکل نمی‌شوند و یارانه نان یا آرد مستقیم به جیب نانوایی واریز می‌شود و عملاً مصرف کننده هیچ پرداختی مازادی را نخواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۳ اتفاق در سطح بازار جهانی غلات در سال گذشته رخ داده است، گفت: تشدیدخشکسالی در بسیاری از کشورهایی تولیدکننده غلات، افزایش قیمت انرژی و بحران اوکراین از اتفاقاتی بود که بر روی افزایش قیمت غلات تاثیر گذاشته است.

او در ادامه گفت: در چهار ماه گذشته قیمت غلات بیش از ۳۵ تا ۶۰ درصد به طور متوسط افزایش پیدا کرده و علت آن جنگ اوکراین و روسیه است که تقریباً ۳۰ درصد غلات دنیا را تأمین می کردند که به همین علت صادرات خوبی نداشتند.

قربانی گفت: با توجه به خشکسالی شدید در ایران، میزان واردات ما در سال گذشته افزایش داشته است.

او گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مانند همه کشورهای بزرگ، تحولات جهانی را رصد کرده است تا امنیت غذایی مردم را تأمین کند و در سال گذشته و امسال واردات را ارتقا داده که ذخایر احتیاطی مان را ارتقا پیدا کند.

خبرنگار: نرگس آذرپیوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =