سازمان جنگل ها

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع کشور اعلام کرد مدیریت پایدار منابع طبیعی کشور به منظور دریافت دستورالعمل اجرایی برای حفاظت از مراتع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روسنا (پایگاه تحلیلی روستانیوز)، عباسعلی نوبخت در گردهمایی منطقه‌ای حریق استان‌های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، درباره دستورالعمل اجرایی حفاظت از جنگل ها و مراتع توضیح داد که این کار با کمک اساتید دانشگاهی، بازنشستگان سازمان جنگل‌ها در حال ارزیابی است و به زودی تدوین آن به پایان می‌رسد. بر این اساس مدیریت پایدار منابع طبیعی فقط مختص حفاظت از جنگل‌ها نخواهد بود  و به زودی حفاظت بیولوژیک هم آغاز خواهد شد.

به گفته وی، از حدود ۵ سال پیش افزایش درجه حرارت و کاهش رطوبت در اثر تغییر اقلیم در کشور آغاز شده است و به سمت خشکسالی در حرکت هستیم این در حالی است که متولیان اعلام کرده‌اند ترسالی موقت است و میزان بارندگی‌های اخیر حتی قادر نیست خشکسالی سنوات گذشته را جبران کند.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در مورد طبیعت فقط سازمان جنگل‌ها نگران نیست و مقام معظم رهبری و سران سه قوه و همچنین مردم نسبت به وضعیت جنگل‌ها حساس هستند.

وی با یادآوری دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی عنوان کرد: ما مسئول توزیع آب نیستیم اما در مورد مباحث آبخونداری و مقابله با ریزگردها در کشور وظیفه داریم همین وظیفه سنگین ما در مقابل حفظ جنگل ها و مراتع باعث شد بر اجرای طرح ممنوعیت بهره برداری از جنگل ها اصرار داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =