کد خبر: 27486
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
راه روستایی

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، با اشاره به نبود راه‌های مناسب ارتباطی مناطق محروم ، روستاها و شهرستانهای ماهنشنان و ایجرود در استان زنجان، گفت: با توجه به مراجعات مردمی برای اشتغال در بخش خدماتی و کشاورزی اقدامات اشتغالزایی در این مناطق رضایت بخش نبوده و استان زنجان نیازمند جذب نیروی جوان در حوزه کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، سید مرتضی خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، در گفت وگو با ایلنای زنجان، با بیان اینکه اشتغال استان زنجان برمبنای کشاورزی بوده است، اظهار داشت: وجه قالب اشتغال استان زنجان کشاورزی است و بخش کشاورزی سهم اشتغال زیادی دراین استان داشته است.

خاتمی، ادامه داد: استان‌هایی که کشاورزی مبنا و محوریت فعالیت در آن مناطق بوده بوده، نیازمند به کار گیری جوانان برای نیروی کار هستند و  بیکاری جوانان در این مناطق محسوس‌تر است.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس، استان زنجان نیازمند جذب نیروی جوان در حوزه کشاوری است .

وی، با اشاره به اهمیت ظرفیت سازی برای اشتغال جوانان استان در حوزه کشاورزی، گفت: تا حالا ظرفیت سازی مناسب برای اشتغال جوانان در حوزه کشاورزی، خانگی و صنایع دستی در مناطق محروم استان نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: به نظر می رسد؛ بخش اشتغالزایی روستایی و مناطق محروم استان اصلا راضی کننده نبوده است.

خاتمی، با اشاره به نبود رضایتمندی مسئولین در حوزه اشتغازایی برای جوان مناطق محروم و روستایی استان بویژه در حوزه مشاغل کشاورزی خانگی و هنرهای صنایع دستی استان، تاکید کرد: در ایجاد مشاغل خدماتی نسبت به میانگین کشوری ضعیف هستیم.

وی، عدم دسترسی ساکنان روستا های شهرستانهای محروم مانند ایجرود و ماهنشان به مرکز استان را عامل اصلی در این زمینه عنوان کرد و گفت: را ههای ارتباطی برای شناسایی ظرفیت های مشاغل خدماتی در این بخش نیز معرفی نشده است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود، در ادامه خبر از اقدامات اساسی در حوزه ایجاد مشاغل خانگی داد و گفت: در حوزه های جهاد کشاورزی در خصوص کشت گیاهان دارویی با توجه به خشکسالی منطقه و تهدید بی آبی در استان اقداماتی مناسبی شروع شده است.

خاتمی، وضعیت اشتغال در حوزه صنایع و معادن در این مناطق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بنا به دلیل وجود معادن باظرفیت در این بخش از استان اشتغالزایی بالا را در این منطقه استان در حوزه معدن شاهد بوده ایم.

وی، همچنین ضریب اشتغال در این منطقه را مطلوب دانست و گفت: با توجه به مراجعات مردمی برای اشتغال در بخش خدماتی و کشاورزی اقدامات اشتغالزایی رضایت بخش نبوده است.

خاتمی، با اشاره به شکل گیری واحد های علم و فناوری برای جوانان مستعد و تحصیلکرده روستا ها و شهرستانهای محروم، اضافه کرد: اقدامات مناسبی برای این قشر تحصیلکرده جویایی کار انجام شده است که بزودی شاهد نتایج آن در این مناطق خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =