کد خبر: 27124
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در استان گلستان تا پایان دولت سیزدهم هدف گذاری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد، در آیین افتتاح هفت هزار هکتار از طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان که به شکل همزمان به میزبانی شهرستان کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه رئیس جمهور به حوزه کشاورزی ویژه است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ درصد از کل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حوزه کشاورزی استان گلستان، اختصاص یافته است، ادامه داد:  این رقم ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که رقمی قابل توجه است.

ساداتی‌نژاد، با تأکید بر اینکه عقب افتادگی های حوزه کشاورزی استان گلستان باید مرتفع شود، افزود: بالغ به ۲۰ هزار تن محصول شیلات در گلستان تولید می شود که باید این میزان در این دولت سیزدهم به ۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای زهکشی گلستان در سال ۱۴۰۱ نیز اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: دنبال خودکفایی سه محصول کشاورزی از جمله برنج هستیم که با اجرای این طرح زهکشی، سه استان شمالی می توانند تأمین کننده نیاز کل کشور باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرای طرح زهکشی اراضی در سه استان شمالی به دو میلیارد دلار، معادل ۷۰ الی ۸۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: در این زمینه می توان از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا بهره مند شویم.

وی از توسعه گلخانه ها، دامپزشکی و سایر حوزه های جهاد کشاورزی سخن گفت و اضافه کرد: برای صنایع تبدیلی ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

هدف گذاری تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در گلستان

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی به گلستان، با اشاره به اینکه در خصوص مباحث مربوط به ۷ روستای کردکوی و اراضی اوقافی، گفت و گو هایی را با متولیان مربوطه خواهم داشت، افزود: جاده ۴ بانده کردکوی به گرگان از دیگر مطالبات می باشد که برای جلسه شورای عالی اداری استان منتقل خواهد شد.

وی در پایان از بکار گیری همه توان وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده های دامی سخن گفت و با تأکید بر اینکه باید آرامش را به زندگی و سفره مردم برگردانیم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پروژه ها در راستای ارزان سازی کالاهای اساسی می باشد، در این مسیر همه توان موجود در حوزه کشاورزی را بکار خواهیم گرفت که کشاورزان نقش و سهم بسیار بالایی را دارند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، سند اراضی کشاورزی به کشاورزان و صاحبان اراضی در راستای طرح قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان توسط وزیر جهاد کشاورزی تحویل شد.

هدف گذاری تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در گلستان

هدف گذاری تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در گلستان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =